Ősvallásunk papjai, a táltosok,  mindenben megfeleltek a jézusi elhívásnak: „Gyógyítsatok betegeket,  támasszatok föl halottakat, tisztítsatok meg leprásokat, űzzetek ki  ördögöket. Ingyen kaptátok, ingyen is adjátok!” (Mt. 10./7-9.) Ők  nemcsak mindenben megfeleltek Urunk parancsainak, de eleget is tettek  nekik. Csak egy zsidókeresztény papot, pópát vagy lelkészt mutasson  nekem manapság valaki, aki minden részletében komolyan vette e  küldetést. Az illetőnek rendkívül nehéz dolga lesz. Csak nagyon  kivételes esetben találkozunk egyházi emberek személyében olyanokkal,  akik képesek e feladatok elvégzésére és végre is hajtják ezeket. Őket  nevezzük szentnek. E tételt tovább vezetve pedig kijelenthetjük, hogy  minden hiteles magyar táltos egyben szentéletű ember is.
A gyógyító erejű szent helyekhez régen gyakorta, és még ma is elvétve, szorosan hozzátartozott a gyógyító ember, azaz a táltospap is, aki a rábízott embernyáj egészségének helyreállításáért is felelt az Istentől reátestált erő és bölcsesség adományával.
A gyógyító erejű szent helyekhez régen gyakorta, és még ma is elvétve, szorosan hozzátartozott a gyógyító ember, azaz a táltospap is, aki a rábízott embernyáj egészségének helyreállításáért is felelt az Istentől reátestált erő és bölcsesség adományával.
    Ide kívánkozik e téma nagy  ismerőjétől, Molnár V. Józseftől egy fontos idézet, mely egy előadásából  származik. Ha itt-ott túl egyszerűnek találnánk fogalmazásmódját, ne  feledjük, hogy a leírt szöveg esetében mindenkinek van ideje mondandója  pontos és szabatos, stilárisan fennkölt megszerkesztésére. Ha valaki  papír nélkül előad, mint az ő esetében, akkor nyilvánvaló, hogy e  kritériumoknak nem tud mindenben megfelelni, mégha virtuóz előadó is,  mint ő. Az élő szóval előadott mondandót, ha szó szerint lejegyzi  valaki, amit leírt, híjával van az előadó személyes kisugárzásának.  Ezáltal is veszíthet az ily módon leírt szöveg hatásából. Molnár V.  esetében azonban ez a fent ecsetelt jelenség csak elvétve fordul elő.  A  továbbiakban még sokszor fordulunk hozzá és magvas megfogalmazásaihoz  segítségért.
    Most pontokba szedve és a lényegre  összpontosítva körbejárjuk a szkíta-magyar kereszténység papjának, a  táltosnak alakját.
      Molnár V. József: „A Teremtő  folyamatosan elhív papi szolgálatra embereket. Ők nagyon ritkán  tartoznak az egyházhoz mint intézményhez. ... A magyarság a szkíta  gyökerek óta keresztény, a Teremtő közénk születése előtt is keresztény  volt, akármilyen furcsán hangzik is ez. Az a viselkedés, az a fajta  magatartás, amit a szkítafajú népek, nem földreszállt angyalként (!),  itt a földön valósítottak, az ószövetsége annak, amit Jézus hozott  nekünk. Nem az az ószövetsége a jézusi tanításnak, ami a zsidóságból  való. Annak semmi köze Jézus tanításához! Ne keressünk hát semmiféle  ’pogánykodást’ táltosainknál, ami nem jellemzi őket! ...  Ezek a  táltosok kivétel nélkül mind keresztények. Nem a judeokrisztiánizmus  rabjai, hanem keresztények. Ezt hangsúlyozom. A kettő között lényegi  különbség van. A judeokrisztiánizmusban elsősorban a judeo hangsúlyos,  és az európai népek, amelyek kereszténynek tartják magukat,  judeokereszténynek, azok a mózesi törvény szerint élnek és viselkednek a  világban. Ezeket a táltosokat, akik valóban keresztények, üldözték a  római egyház papjai. Ez két különböző dolog. Ettől még ők, a táltosok a  keresztények! ”
    Ha valaki olvasta Wass Alberttől, a  nagy erdélyi írófejedelemtől a „Hagyaték” című dokumentumértékű  beszámolót, az ez alapján pontosan tudja, hogy Molnár V. e  fejtegetésében nincsen se túlzás, se hamis állítás.
    Ha tehát ősvallásunk  táltospapjairól beszélünk, hogy megközelíthessük miben- és kibenlétük  lényegét, két különbségtételt kell tennünk. 
    Előszöris az ő papi hivatásukat  kategórikusan el kell választanunk a hatalmi hierarchiára épülő és  ennélfogva korrupt, politikai istenképpel rendelkező zsidókeresztény  egyházak papságának félreértelmezett tevékenységi körétől. A  judeokeresztény egyház csak nevében keresztény, reálhétköznapi  működésében nem az. Jézus a zsidókkal összefüggésben idézi Izaiás  prófétát, mely a zsidó gyökerű egyházak magatartására is világos fényt  vet: „Ez a nép ajkával tisztel engem, de szíve távol marad tőlem.  Hamisan tisztelnek engem, tanításuk csak emberi parancs.” „Ők nagyon  ritkán tartoznak az egyházhoz mint intézményhez.” – mondja a táltosokról  a szintén táltosi adottságokkal rendelkező Molnár V. József, mint ahogy  fentebb olvashattuk már.
    A második különbségtétel, melynek  elmulasztása nélkül csorbát szenvedne a táltosról kialakítandó pontos  kép, a táltos és a sámán fogalmának tisztázása és éles szétválasztása.
    Az ún. természeti népek, mint  Szibéria tajga- és tundralakó néptöredékei, az észak-amerikai préri vagy  a dél-amerikai esőerdők őslakos indiánjai, de a fekete-afrikai néger  törzsek körében is, világszerte élnek különleges képességekkel  rendelkező, gyógyító és/vagy jóstehetségű emberek. Ezeket nevezi a  szakirodalom sámánoknak. A magyarságnak is megvoltak és megvannak a maga  „sámánjai”, ezeket azonban inkább javas vagy javós embernek, asszonynak  hívnám, akik ráolvasással, imával és gyógyfüvekkel gyógyítanak. Akad  köztük jósképességű is, de mindenképpen tudákos, a szó jobbik értelmében  kuruzsló emberek.
    A sámán – mondjuk ki nyíltan –  mélyen a magyar táltos alatt áll a ranglétrán. A sámán foglalkozásként  űzi a gyógyítást és a jóslást, minden esetben ellenszolgáltatás fejében  teszi ezt. A táltos a jézusi küldetés szellemében segít bajba jutott,  beteg embertársain fizetség nélkül: „ingyen kaptátok, ingyen is  adjátok”. Ha a megsegített természetbeni juttatásban részesíti őt, tehát  ha élelmiszert ad neki, azt köszönettel elfogadja ugyan, de nem teszi a  segítségnyújtás feltételévé.
    A sámán, hogy kapcsolatba  léphessen nálánál hatalmasabb, anyagvilág feletti erőkkel, lényekkel,  melyek gyakran válogatatlanul jönnek mind az angyali, mind a démoni  világból, arra kényszerül, hogy saját elhatározásából, saját  kezdeményezéséből különböző kábítószertartalmú magok, gombák, italok és  fülsiketítő, zajszerű, vad zene hatására révüljön, egyfajta extatikus  transzállapotba kerüljön. Ilyenkor előfordult már, hogy lelke más,  testenkívüli szférákba távozott, és gyakran meg kellett küzdjön a hozzá  segítségért forduló beteg embertársát fogva tartó hatalmakkal. Ez az  utóbbi küzdelem-motívum, ha más-más szinten is érvényesül, rokon a sámán  és a táltos között. A sámán lelke sokszor állatkülsőt, a totemős testi  jegyeit ölti magára a küzdelem alatt.
(Kép következik)
Észak-amerikai indián sámán révülés  közben (balra) és szibériai kollégája (jobbra).
    A magyar táltos esetében a  kezdeményezés mindig a Teremtő Istentől indul. Miután nyilvánvalóvá  vált, hogy a táltos valóban ki van választva Isten által, az isteni  megbízást úgy kapja meg, hogy az Isten, képi nyelven szólva, a tenyerére  emeli. Ahogyan Molnár. V. fogalmaz: „A táltos égbe emelkedése szent  időben és szent helyen történik.” És ami nagyon fontos: „A táltos a  Jóistennel nem úgy bánik, mintha a kutyája lenne. Nem mondja neki, hogy:  ’Lábhoz!’. A táltosnak soha nem jön le semmi. A táltos égbe emelkedik  Isten tenyerére akkor, ha feladatot kap.”
    Hogy hiteles, valódi táltosról sem  az interneten, sem egyebütt nem talál az ember authentikus fotót, akik  pedig ma is jelen vannak hazánkban, egy pillanatra sem vesztve szem elől  nemzet- és országvédő küldetésüket, annak nyomós oka van. Egyikük sem  kérkedik vásári ripők módjára képességeivel, bölcsességével. A táltos  viselkedését tekintve a remete lelki párja. Beszélnek táltos rejtezésről  (hajj, rege rejtöm, hajj, rege rejtöm), melyet a táltos földi síkon  Erdély babonás susogású fenyveseiben, kénköves kigőzölgésű mocsarak  rejtekén megbújó kunyhókban, a hegyvidékek menedéket nyújtó, langyos  levegőjű barlangjainak félhomályán, mély medrű, sötét tükrű tavak,  folyók partjának csöndáztatta ártereiben félrevonultságban valósít meg a  társadalom sürgés-forgásától távolmaradva a szent ember. A rejtezésnek  azonban van egy másik formája, és ez a fontosabb: amikor előre nem  tudott módon az Isten őt nem a táltos saját kezdeményezésére (!)  időről-időre tenyerére emeli, hogy újabb megbízással és megújult erővel  ajándékozza meg kiválasztottját. Ilyenkor „léte fölé emelkedik. Kiemeli  őt a Teremtő a téridőből, mert fontos közlése van számára.” – mint  lejjebb hosszabb szövegbe ágyazottan majd ismét olvashatjuk.
    A sámán sokszor transzállapotban  képes fölemelkedni a földről. Ez történhet akár démonok segítségével is –  mivel a sámánok világlátása animista, vallása természetvallás, a  személyes Teremtő Istenig nem ér el sem a tudásuk, sem a tudatszintjük,  és a jó és gonosz lelkek megkülönböztetésének szentléleki adományába  sincsenek beavatva. A magyar táltost azonban, mint mondottuk, mindig a  Teremtő emeli a mennyei szférába.
    Az ilyen égbeemelkedésnek, bárhol  történjék is a világon, szinte azonosak a mozzanatai,  az  élménybeszámolók leírásai alapján. A legrégibb írásban fennmaradt ilyen  égbeemelkedés (nem égbeszállás!) leírása a sumér „Etana égbeemelkedése”  című mítosz. Ez megtalálható Dr. Zakar András: A sumér hitvilág és a  Biblia című könyvének 51-61. oldalain.
    Molnár V. József: „A világ minden  táján, ha valakit Isten a tenyerére emel, ezt hasonlóképpen teszi, s ha  ezt az ember tudja, akkor tudja, hogy szélhámossal van-e dolga, vagy  valóban olyannal, aki égbe emelkedett. ... Léte fölé emelkedik (nem  repül!). Kiemeli őt a Teremtő Úr a téridőből, mert fontos közlése van  számára. Az emelkedésnél – nagyon, nagyon fontos dolog – rögtön nem jut a  Teremtő Isten színe elé. Megütközik valamibe. Amikor az ember léte fölé  emelkedik, akkor egy burokból kikerül. Ez a téridőnek a burka, és egy  fényös, fényös villanás kíséri, mely után ő nem találkozik a  ’kaporszakállú’ Istennel. Ezt ne várjuk, mert ha találkozik vele, akkor  gond van.”
    A két különbségtétellel járó  elválasztó vonalak meghúzása után két fogalmat, a táltos és a  mágus  mibenlétét, azonosságát - ha nem is mindenben -  kell hangsúlyoznunk,  aláhúznunk.
   Egy rendkívül fontos idézet Dion  Chrysostomostól: „A mágusok olyan emberek, akik legméltóbbak az  igazsághoz, az Istennel való érintkezésre képesek, és az istenség  lényének szolgálatához értenek, míg a nép, nem tudván a név jelentését, a  varázslókat nevezi így.”
    A Bécsi Kódex, vagy más néven  Révai-kódex, egyik becses magyar nyelvemlékünk a XV. század elejéről,  mely nem más, mint a Szent Hieronymus-féle latinnyelvű Vulgata korabeli  magyar nyelvre történt fordítása. Fordítói két, a huszitizmus tanaitól  megérintett ferences szerzetes, Pécsi Tamás és Újlaky Bálint lehettek a  kutatás mai állása szerint, ezért Huszita Bibliaként is emlegetik a  Müncheni és az Apor kódexszel együtt, melyek ugyancsak tartalmaznak  hasonló szellemiségű magyar Bilblia-fordításokat.
    A Bécsi Kódex író-fordítója Dániel  könyvének fordításában a híres királyi álomfejtés jelenetében a mágus  szót következetesen TÁLTOS-ként fordítja a legnagyobb  magátólértetődöttséggel: „ ... parancsola kedég királ, hog egybe  hivattatnának az oltáron nézőc, a táltosoc, hogy királnac megjelentetnéc  ő álmait. ... A titkot, mellet királ kérd, a bölcsec, táltosoc, oltáron  nézőc ... nem jelenthetic.” 
    A korábbi fejezetekből ismerjük  már, hogy az ősidők, a kőkorok mélyén létező Kárpát-medence a ragozó  nyelveket beszélő, szkíta vagy proto-szkítafajú, írás- és  kultúrateremtő, európai ősnép, vagyis eleink lakóhelye volt, ahonnan az  Isteni Őskinyilatkoztatás Tudását magukkal víve felemelték a többi –  főleg eurázsiai-északafrikai -  népcsoportot „a földlakók makogó és  torzonborz” (Padányi) világából. Itt közbeszúrnék egy rövid idézetet  Biblios Philótól, aki Egyiptommal és Phöníciával kapcsolatban említ  írásaiban egy Tautos (tátos!) nevű kultúrhéroszt, (minden bizonnyal az  egyiptomiasan Thotnak ejtett, a helyiek által istenként tisztelt  táltosról van szó), „aki minden tudomány és művészet ősatyjának és az  emberiség ősatyjának tartatott, s ez által mintegy közvetítve az istenek  és halandók közt állott. Neki tulajdonítá a két nép nagyságát s  gyarapodását, minden találmányát s előmenetelét”. (Ipolyi: Magy. Myth.;  447-448. o.) Mint neve is mutatja, a Kárpát-medencéből kirajzó  tá(l)tos-mágusok egyikéről van szó.
    Nem minden magyar mágus volt  táltos, mert a mágusokat hosszú novíciátus (próbaidő) után művi úton  vetették alá beavatási szertartásnak, akárcsak a keresztény köntösbe  öltöztetett mágusrend, a középkori magyar pálosok esetében. A táltos  mágus is egyben, mégpedig a legeslegmagasabb beavatási fokozatot elnyert  mágus, akit maga az Élő Isten avat adeptussá. Alexandriai Szent  Kelemen, aki maga is az egyiptomi rítus szerint beavatott mágus volt  keresztény hitre térése előtt, így ír a beavatás lényegéről: „Itt vége  van minden tanításnak. Az ember LÁTJA a természetet és összes dolgait.”  Remek, elmélkedésre indító gondolat!
    A középkori latinnyelvű táltos  inkvizíciós jegyzőkönyvek (pl. Kassai Kódex; Fehér Mátyás Jenő) tanúsága  szerint leggyakrabban a szintén magyar eredető magus, és ritkábban a  magyar táltos megjelölést használják a vádlott foglalkozását  megnevezendő.
    A magyarság, mint neve is mutatja,  mindig is a táltos-mágusok, a MAG-TUDÁS népe volt. A méd (mat-madai)  mágusok ugyanúgy, akárcsak a csillagvezérelte, Jézusnak születésekor a  galileai Beth-Lahmiban (Beth-lehem) hódoló turáni pártus mágusok, ebből  az Istentől reánktestált őskinyilatkozásból és hagyományból merítették  tudásukat és erejüket.
    Nem árt tudni, hogy az átkozódó és  szitkozódó zsidó rabbinikus hagyomány (Talmud, Sulhan aruch, Toledót  Yeschu stb.) Jézust sokhelyütt „pártus mágus”-nak, majd pedig „Nimrud  fiának”, a bábeli toronyépítő, a magyarság ősatyja, a mágikus művészetek  szerzője fiának, sőt, „Rabbi ben Panther”-nek nevezi, ami annyit tesz,  mint „Párducfia Mester”. Ez egyben utalás párducos Nimródra, és ne  feledjük el, hogy Árpád apánknak is állandó epitheton ornansa, sokrétű  jelentésű eposzi díszítőjelzője a „párducos” (párduckacagányos, a  párducos Nimród és Gilgames leszármazotta stb.) jelző: párducos Árpád.  Nimród a sumér ékiratokban NIB-UR-ként jelenik meg, ami annyit jelent:  PÁRDUC-HŐS. NIB = PÁRDUC, UR = HŐS, URASÁG, BÁTOR.  A csángó és a  székely néphagyomány Jézust Égi Táltosnak vagy Főtáltosnak nevezi.  „Tessék Máté evangéliumát elolvasni! A táltosi gyógyításnak szinte  minden módszere Máténál és Lukácsnál megtalálható.” (Molnár V.József)  Népünk Bibliától független hagyománya őrizte meg Nimród apánkról azt az  információt, hogy ő a bábeli torony építője. Erről nincs említés a zsidó  iratokban. Ezt nagyon fontos tudnunk!
    c/3.
    Most néhány axiómaértékű  kijelentést kell tennünk a táltosi jelenség leírásában:
    1.) „Táltosnak születni kell,  kiképeztetés által senki táltos nem lehet.” (Ipolyi Arnold: Magyar  Mythologia; 449. o.) 
    „A táltos a környezetéből soha  semmit nem tanul. A táltos a tudását közvetlenül Istentől kapja.”  (Molnár V. József)
   „A táltost kiiktatni nem lehet. A  táltost kiiktatni soha nem is lehet majd, tehát a táltos az egy időtlen  minőség. Mert nem iskolához, nem tételes valláshoz kötődik az ő  személye. A táltosságra születni kell.” A táltos „tudományt” „iskolában,  intézményi keretek között megtanulni nem lehet.” (Szántai Lajos)
    Részlet Bartha Andrásné táltosnő  peréből:
    „ - Kitől tanulta az orvoslást,  mikor és hol? Könnyen-é? 
    -  Az orvoslást bátyámtól, Balási  Páltól, aki maga is táltos. Ersók leányom is úgy született, két foggal  az ínye között.
    - Tanított-e másokat reá, kiket és  mi módon?
    - A táltosságra nem tanítottam  senkit, (ez lehetetlen), mert azt az Isten az anyja méhiben úgy  formálja.
    - Micsoda erejek s tisztek van a  táltosoknak?
    - Viaskodnak az égben a  birodalomért.
    - Gyalog ment-e oda, vagy másképp.
    - Az Isten vitt a maga szárnyai  alatt, és szárnyakat ad, mint a madárnak.”
    A sumér Etana királyfi is egy  „sas” hátán emelkedett a téridőn kívülre.
    Eddig a vallatási jegyzőkönyv.
    Szerencse, hogy a varázslással  megvádolt táltos saját szájából, tehát első kézből hallhatunk egy olyan  rövid és tömör összefoglalást a táltosi minőségről, mely pregnánsan  összegezi mindazt az ismeretanyagot, mely magyar földön ősvallásunk  bölcs és Isten által beavatott papjairól régóta közszájon forog.
    Foglalkozzunk először az első  általam kiemelt szövegszakasszal: „ ... mert azt az Isten az anyja  méhiben úgy formálja.” A jövendő táltos tehát már megfoganása, zigótává  válása előtt a Legfelsőbb Lény által eleve ki lett jelölve e magasztos  táltosi szerepre. Ennélfogva fentről hozza magával, magában hordozza a  földön elvégzendő feladatához szükséges erőt és tudást, mindazt a  többletet, melyre őt maga az Isten tanította és beavatta. Ez a  magyarázata annak, hogy iskolában, intézményes keretek között senkiből  nem válik táltos. Mint tudjuk, erre születni kell. Tehát nem lehet más,  csak szélhámos az a személy, aki táltosiskolának csinál reklámot.
    A második kiemelés a táltosnő  vallomásából: „Viaskodnak az égben a birodalomért.” Egy biztos, hogy nem  a Mennyei Birodalomról van itt szó. A menny angyali légiói Szent Mihály  arkangyal vezetése alatt jó kezekben vannak, emberi segítségre nem  szorulnak. A magyar táltosok a magyar földért, a magyar birodalmért  viaskodnak az égben. A táltosság, akár a pilisi energiaközpont  működtetése, ahogyan Szántai Lajos fogalmaz, szintén etnikumspecifikus.  Tevékenységük kizárólag a magyar föld és a rajta élők védelmére a  transzcendentális dimenziókban, a földi téreken pedig a beteg lakosság  gyógyítására, tanítására a helyes istenismeretről irányul. A táltos nem  istenhívő, hanem istentudó ember. A pálos rend is hasonló feladatokat  látott el, hiszen az a mondás járta már a középkorban: Ha van pálos  rend, akkor van Magyarország is. Ha nincs pálos rend, nincs  Magyarország.
    2.)  A második kijelentés  is a  táltos születésével van összefüggésben.
    Ha táltos születik, ezt mindig  feltűnő, természetellenes testi jegyek kísérik. Leginkább csonttöbblet  jelzi, hogy nem akárkivel van dolgunk: 6 ujj kézen vagy lábon, foggal  való születés vagy pl. eggyel több csigolya, de ritkább esetben  előfordult már ujjhiány is. Egyre azonban oda kell  figyelnünk, hogy e  rendkívüli születési jegyek még korántsem jelentik azt, hogy minden  egyes esetben, melyben fellépnek, később táltos lesz az újszülöttből.  Akiből azonban valóban táltos lett, szinte kivétel nélkül rendelkezett e  rendkívüli testi „rendellenességekkel”.
(Kép következik)
        Egy példa a hat ujjal való  születésre
    Nemzetünk táltosi úton  megszentelt, beavatott nemzet. Ez a minőség alapvetően különbözik  mindenféle kiválasztottságtól. Több annál! A hétköznapok alpári emberi  megnyilatkozásai ellenére is. A csőcselék meglétéért, a lealjasodott  chiméra-lét elkeserítő tüneteiért nem minden esetben az adott  lezüllesztett nép a felelős. Hazánkban a Habsburg-megszállás eleje óta  tervszerű és szándékos nemzetpusztítás folyik mindmáig mind a nemzet  materiális vagyonában, mind szellemi kincseink pusztításában, különösen  történelmünk minden mértéket meghaladó meghamisításának terén. 
    A minden történelmi korszakban  köztünk élő, rejtőzködő táltosaink teremtésközeli erőket, az  őskinyilatkoztatás és a szemtől-szembeni  istenlátás valóságát tartják  ébren országunkban, azt az időtlen, eredendő szellemiséget, mely még  legnagyobb szorongattatásaink idején is megvéd bennünket – nem a  szenvedésektől (!) -, hanem a végső pusztulástól. Nincsen olyan időszaka  történelmünknek, amikor táltos nélkül maradtunk volna. Azaz nem volt  még oly idő, hogy teljesen magára hagyott volna bennünket a Teremtő s  áldott Boldogasszony.
    Nekünk, magyaroknak táltos  festőművészt is ajándékozott a Teremtő. Őt Csontváry Kosztka Tivadarnak  hívják. Őt az égi elhívás már meglett férfi korában, okleveles  gyógyszerészként éri. Erről a következőképpen fogalmaz önéletrajzában:  „Hajnalban nap-nap után a lángoló Kárpátokat figyelem s egy délután  csendesen bubiskoló tinós szekeren megakadt a szemem. Egy  kifejezhetetlen mozdulat kezembe adja a rajzónt s egy vénypapírra   kezdem rajzolni a motívumot. A principálisom nesztelenül hátul  sompolyog, a rajz elkészültével a vállamra ütött: ’Mit csinál: hisz maga  festőnek született.’ Meglepődve álltunk, egymásra néztünk s csak ekkor  tudtam és eszméltem, amikor magam is az eredményt láttam, hogy valami  különös eset történt, amely kifejezhetetlen boldog érzésben nyilvánult  meg. ... Ahogy a rajzban gyönyörködöm, egy háromszögletű kis fekete  magot (a cédrusfának van háromszögletű magja!; LP) pillantok meg  balkezemben, mely figyelmemet lekötötte. E lekötöttségben fejem fölött  hátulról hallom: ’Te leszel a világ legnagyobb napút (plein air; LP)  festője, nagyobb Raffaelnél.’”(Csontváry-emlékkönyv; Csontváry kiadatlan  önéletrajza; 73. o.)
    Megszívlelendő, hogy Csontváry mi  módon értekezik a táltos (az ő szótárában „zseni”-nek neveztetik)  születéséről és kibenlétéről. Minden szava egy-egy  gyöngyszem: „Zseni  lehet, aki soron van, akit a sors keze kiválasztott, akinek ősei  akaraterővel, lelkiműveltséggel, a művészi tehetséggel voltak  felruházva, aki telivérrel – szerelemmel – jött a világra, aki szerelmes  volt a dajkájába, aki szerelmes volt a napba, szerelmes volt az üstökös  csillagba; a ki a szabadba kívánkozott s pille után futkosott, aki  szerette az igazságot, magában soha nem unatkozott, aki a munkát  szeretettel végzé – a gondolattal a jövőt keresé, aki szakított a  jelennel s útrakelt a sejtelemmel, aki mindenütt és mindenben szívét  használta a küzdelemben ... aki első szerelmét Plátóilag nézte,  közelebbről a csalódás kísérte, aki szerelmes volt a hazájába s  szeretettel gondolt a nagyvilágra, aki le tudott mondani mindenről –  gazdagságot, hatalmat nem irigyelt senkitől ... aki folyton küzdött  önmagával s küzdelmét nem tudatta a világgal, aki álmában is  nyugtalankodott – s önmagával megelégedve nem volt, aki a szépben  gyönyörködött s a naplementében ábrándozott; akit a küzdelem közepette  az ihlettség meglepte; aki az ihlettség örömére új világ jöttét érezte,  aki láthatatlan ihlettől minden ismeretnek az ismeretét – minden  tudásnak a tudását sejtette, aki a láthatatlan hangot felfogta és  megértette ... .”  (Csontváry-emlékkönyv; A lángész – Ki lehet és ki nem  lehet zseni; 61-62. o.; Corvina Kiadó, Kner Nyomda, Gyoma, 1976.) Ezek a  magvas szavak, azt hiszem, nem igényelnek alaposabb magyarázatot.
    Az utóbbi háromszáz év a démoniság  teljes eluralkodásának az ideje volt az emberi élettérben. Ez az  időszak két apokaliptikus tényező és erő sikertörténetével egyenlő: a  Habsburgok és a titkos társaságokba szerveződő, hatalmi tébolytól  megszállott zsidóság előrenyomulásával. Ha e két tényező csak  Magyarországgal kapcsolatos ténykedését vesszük szemügyre, megfagy az  ember ereiben a vér az anyagi és szellemi-erkölcsi rombolás láttán, amit  elkövettek ellenünk. 
    A technomágia csillogó vívmányai  lidércfényeinek elhatalmasodása arányában lett egyre pislákolóbb az  ember belső, lelki fénye, mely ma már a teljes kihúnyás határán van. A  külső, mesterséges fény és zaj növekedése a lélek belső, természetes  világának és hangjainak elhomályosodását, elnémulását eredményezte.
    A Habsburg Mária Teréziáig  semmilyen törvény nem korlátozta vagy tiltotta e születési  csonttöbbletek megtartását. E császárnő hozta meg azt a rendeletet, hogy  a több, mint öt ujjal világra jött újszülöttek „fölösleges” ujját a  szülők megkérdezése nélkül le kell metélni, ennyire féltek a táltos  nemzetmentő erejétől. És ezt a gonosz rendeletet máig nem vonták még  vissza! Ady Endre, táltosköltőnk is ennek köszönheti hatodik ujjának  elvesztését.
    3.)
    „Nem véletlen az, hogy a  táltoselhívásnak az általános ideje a hétéves kor, ugyanis hétesztendős  koráig minden kisgyermek eleink tudásában Isten tenyerén él. Ami nem  kevesebbet jelent, mint azt, hogy minden lényegi tudást a kisgyerek  közvetlenül a Teremtőtől kap. Téridőn kívüli, ha hagyjuk, a kisgyerek  cselekvése. Révületben teszi a dolgát. A gyereknek mi a dolga: hogy  játsszon.” (Molnár V. József)
    Ipolyi Arnold másfélszáz évvel  ezelőtt ugyanezt gyűjtötte fel kutatásai során: „A tátos gyermek, ki  fogakkal jő a világra, bölcs és tudákos, a nélkül, hogy taníták, tud  könyvből (azaz olvasni), sok rejtett dolgokat ismer és megjövendöl,  tudja minden házban mit hol főznek, de csak hetedik évig él meg, azután  egyszerre eltűnik, sohasem tudják meg hollétét. ... Általánosan kiemelve  áll elől a nézet a fogakkal születő gyermek érettsége s bölcseségéről,  lehet tehát, hogy az ily gyermekek választattak ki a táltosi hivatalra.   Kik már hét éves korukban elvitetve az atyai házból a táltosok körébe  neveltetésül. ... Talán a sok tekintetben vallási hét szám volt itt is a  mérv, valamint általában a gyermek neveltetése kezdetére alkalmas idő,  melyben ezek kiválasztattak a családi életből.” (Ipolyi: Magy. Myth.  451. o.)
(Kép következik)
Táltos-„korona”; feltűnő a Szent  Koronával azonos szerkezete. Ez azonban nem véletlen, mert koronánk  táltoskirályoknak készült.
    Ma már közhelyszámba megy, hogy  Turul-házi királyaink túlnyomó többsége a táltosi beavatáson átesett  szakrális uralkodó, táltoskirály volt, akik álomlátásokban, víziók, éber  sejtelmek és megérzések formájában előre látták a jövőt, és külső  veszély esetén időben megelőző intézkedéseket tudtak hozni az ország  népének védelmében. Szentségük is többek között táltosi mivoltukban  gyökerezik. Erre a legjobb példa, amit Szent István királyról jegyeztek  fel a nagy besenyő betörés kapcsán: Egy vadászat során álló délben egy  fa tövében elszenderedett és álomlátásban volt része. Látta, hogy  keletről nagyszámú ellenséges csapatok közelednek az erdélyi végekhez.  Felébredvén azonnal intézkedéseket foganatosított, és megerősíttette a  keleti gyepürendszert, valamint csapatokat küldött arra a részre. Így  hiúsult meg a besenyők támadása. A legjellegzetesebb táltos vonásokat  magán viselő szent királyunk Szent László volt, a nagy lovagkirály.  Följegyezték róla, – mintha csak népmeséink világa elevenedne meg –,  hogy táltoslova volt, akit Szögnek hívtak. Szent István táltoslovának  Holdas volt a neve.
    Arról is maradtak fenn írásos  tudósítások, hogy nem egy királyunk csonttöblettel született, ezzel a  Teremtő által látható módon előre jelezve, hogy a világrajött újszülött  trónvárományos rendkívüli, természetfeletti adottságokkal bír majd. IV.  Béláról, a második honalapítóról pontosan tudjuk, hogy egyik kezén hat  ujja volt.
    Királyaink mindig is bensőséges  viszonyban állottak a táltosokkal. És itt most nem egy I. Endrére vagy  jellemtelen fiára, Salamon királyra, nem egy I. Habsburg Albertre, nem  egy Jagelló III. Lászlóra, a várnai csata lefejezettjére, nem egy V.  Lászlóra, egy „Dobzse” Lászlóra vagy egy II. Lajosra kell gondolnunk,  hanem kizárólag a Turul-ház azon tagjaira (Mátyás király is mint  Luxemburgi Zsigmond király  vérszerinti unokája ide tartozik!), akik  véresen komolyan vették apostol-királyi, táltos-királyi szakrális  szerepkörüket népük és az ország védelmében és megszentelésében.
    A magyar királyok udvarában szinte  mindegyik uralkodónk regnálása alatt ott a táltos a király tanácsadója  szerepkörében. IV. Béla (maga is táltos!), V. István és IV. Kun László  mellett ott áll a híres Csák nemzetségbeli Csák Péter, Luxemburgi  Zsigmond mellett Tar Lőrinc (vö. Tar Lőrinc pokoljárása), aki a király  fősáfárja és híres vitéz is volt, és még tovább sorolhatnánk. Mátyás  királyról többen is följegyezték, hogy különösen intenzív és bensőséges  viszonyt alakított ki mind egynémely táltossal, mind a pálos  mágusrenddel. Galeotto Marzio, nagy királyunk olasz származású  udvari  történetírója följegyezte, hogy a királyi tanácsban nem egy embernek  volt hat ujja, köztük még egy főpapnak is.
    Ipolyi Arnold is beszámol egy  fennmaradt történetről Mátyás királlyal kapcsolatban: 
    „Érdekesben tüntetik fel még a  táltosróli képzetet egyes regék. Ilyen különösen élénken szól egy Kampó  nevű táltosról (gy. 290 Debrecenitől): a jégtestű (?), alacsony termetű,  vastag lábszárú Kampó táltos Temesvárott lakott, honnét Budára a  királyhoz szokott volt járni ebédre. Mátyás király mindig igen  megsüvegölte őtet; miért is a királyné igen átallá a dolgot, és sokszor  kérdezte urát, valjon micsoda oknál fogva tartja oly nagy tiszteletben e  hitvány embert? A király megunta már, s végre egyszer felelet helyett  felszólítá Kampót, mutatná meg emberségét a királyné előtt. Másnap  eljővén Kampó táltos ebédre, a palota ajtó kinyitásakor felső  állkapcáját az ajtó felső részébe, alsó állkapcáját pedig a küszöbbe  akasztá, s a királyi palotába tüzet okáda. A királyné rémültében székébe  hanyatlott, de csak hamar Kampó ölében termett. ... Ekkép  táltos-embernek neveztetik egyenesen azon Göncöl is, ki a kocsit  feltalálta, igen tudákos ember volt, mindennemű dolgokról tudott,  beszélt a madarakkal, fákkal, növényekkel, értette a csillagok  jelentését, sok csodákat tett, halálát nem látták; úgy vélték, hogy az  égbe tűnt el. Valamint a földön görbe rúdu kocsin járt, úgy most az égen  utaz éjenként a csillagzatban.” (Ipolyi Arnold: Magy. Myth.; 450. o.) 
    Innen a Nagy Medve magyar  elnevezése, a Göncöl szekere. Szántai Lajos említette egyik előadásában,  hogy a középkori pálos kolostorok mellett nincs temető. A szentéletű  atyák Göncöl táltoshoz hasonlóan az égbe ragadtattak haláluk  pillanatában, nem rothadtak el. Mert akinek a teste halála után  rothadásnak indul, ott bajok voltak az élet során. (Szántai)
    Boldog Özséb, a pálos rend  alapítója. Botrány, hogy még mindig csak „boldog” és nem szent. Ez a  Vatikán szándékos és magyargyűlöletből fakadó, gonosz mulasztása.
    Hogy táltosaink bizonyíthatóan  jelen vannak történelmünknek jelenlegi sosem megtapasztalt mélypontján  is, arra bizonyítékot szolgáltat egy lánglelkű néprajz- és  magyarságkutatónk, Molnár V. József által készített dokumentumfilm a  Csíksomlyóval kapcsolatban már említett oroszhegyi táltosról, Bálint  Lászlóról, aki az 1990-es évek vége felé, több, mint 90 éves korában  távozott a mennyei fénybe.
    Mialatt a Teremtő a tenyerére  emelte, a nagy „fényös, fényös villanás” után, amikor lelke áttörte a  téridő burkát, csupa L-alakra, az ő szavával élve: „vinklire” lett  figyelmes. „Nagyon sokan vannak, s rajoznak, mint a méhek.” – mondotta.
    Molnár V. József: „A téridőn  kívüli létben csupa-csupa L-alakok vannak. ... Az ember a kőkortól  kezdve folyamatosan használ egy alapjelet, mely életcsíraként  használtatik a természetes műveltségben. ... Ez az életcsíra nem más,  mint az L-alak. Isten terve a világról. Ez ősképként veleszületik minden  emberrel, és a természetes környezetben élő ember, az Élő Isten  törvényét tiszteletben tartó ember alapjelként, alapformaként használja.  Az egész élő szervezetünk ilyen L-alakokból áll, épül fel.” Bálint  László 300 ilyen életcsírát kapott a téridőn kívüli szférában, mely  erőt, tudást és hatalmat kölcsönzött neki Istentől reárótt feladatának  elvégzéséhez.
    „Amikor lefelé jöttek, egy  lépcsőn,  csigalépcsőn haladtak lefelé.” (A lépcső, képzeljük magunk  elé, csupa L-alakokból épül fel. LP) „Amikor leérkezik, akkor a  m i n ő  s í t e t t   t e- r e t  kapja. Elmondja, mit lát keletre, elmondja,  mit lát délre, mit lát nyugatra és mit lát északra. És amikor elindul a  küldetését teljesíteni, akkor ez a minősített tér személyekkel telik  meg. Ez ősképi, bizonyítottan ősképi. Kelet felől is, nyugat felől is  ott van valaki: két magyar szent király a jelenésnél”. (Szent István és  Szent László; LP) „Előtte (délen; LP) is ott van valaki: ez maga Szent  Péter, aki annak a vidéknek az erejét adja, ahol a jelenés történik. Ő  pedig hátul áll. A minősített térben középen ott van Boldogasszony,  Babba Mária. Itt kezdődik küldetésének a második szakasza. Első szakasza  az, hogy neki, megkapván a három csapatot (300 életcsírát; LP) el kell  mennie Csíksomlyóra. Nem akármikor, hanem búcsú idején.” 1962-ben  történt mindez. 1949 és 1962 között, mint már egyszer írtam, a román  néphadsereg a pünkösdi búcsú idején éleslövészetet tartott Csíksomlyón,  hogy elriassza a híveket a búcsún való részvételtől. „Bálint László  azért kapta ezt a többlet erőt, hogyha ő elmegy Csíksomlyóra, akkor  attól kezdve oda román katonát nem vezényelnek többé. Pünkösd előtti  pénteken érkezik. Elmondja az ottani szerzetesnek, hogy mi járatban van.  Az azt hitte, hogy a székely atyafi bepálinkázott. Másnap, szombaton  lesi a szerzetes vele együtt, hogy jön-e a katonaság. Nem jött. Csak egy  magányos repülőgép tett néhány kört a környék fölött, aztán az is  eltűnt. És többet nem ment katonaság oda pünkösdi búcsú idején.! ...  Isten, amikor nagy baj van, mindig elhív szolgálatra embereket. ...  Csíksomlyón van egy Péter-Pál kápolna. Itt a szentpéteri erők  érvényesülnek. Babba Mária is Szent Péter erejében valósítja azt a  feladatot, amit az Isten rászabott. Maga Mária a Kárpáthaza örökös  Királynőasszonya. De Babba Mária is tiszteletben kell tartsa Szent Péter  erejét ott, azon a helyen. Ez az ország tele van ilyen szent helyekkel.  Tele van szentlászlói, szentmártoni, szentgyörgyi (szentmihályi,  szentandrási, szentistváni; LP) szentpéteri szent helyekkel. E  környéknek az ereje a péteri erő. Ott Szent Péter van otthon. A régi  ember ezt tudja. Attól függően, hogy miben akar megerősödni, mi az,  amiben rendeződnie kell, választja ki magának a szenthelyet.”
    Fölbecsülhetetlen értéket  képvisel, hogy mozgóképes dokumentummal rendelkezünk Molnár V. József és  filmes stábja jóvoltából egy kortárs és abszolút hiteles, élő táltos,  oroszhegyi Bálint László történetéről. Első kézből,  élménybeszámolószerűen kapjuk az információkat a táltosi beavatás  részleteiről a személyes átéltség megrázó beszámolójának formájában.  Bálint László amit mond, semmit sem talált ki, beszámolója egybecseng  ősidők áthagyományozott tapasztalataival, története csak úgy hemzseg az  ősképektől, melyek hitelesítik. Amiről ő tudósít, minden a Teremtőtől  kapott hiteles élményből és tudásból fakad.
    Még egy érdekesség: Amit Bálint  László a minősített térben látott, nem egyéb, mint a híres Magyar Oltár  képi rendje. A Magyar Oltáron bal oldalon Szent István király, a jobb  oldalon Szent László király, míg középen a Boldogasszony Mária foglalnak  helyet. Az oltár előtt imádkozó hívő Bálint László alakjával  helyettesíthető be, vele egészül ki, lesz teljessé a kép. A Magyar Oltár  képi rendjében tehát  a minősített tér van jelen!
    Nem lenne teljes a képünk a magyar  üdvtörténet egyik kulcsfigurájáról, a táltosról, ha nem tennénk  említést a táltosság harcos jellegéről. A legtöbb esetben ott áll régi  királyaink mellett egy-egy vitéz dalia, aki egyben táltosi képességekkel  is rendelkezik részlegesen. Említettük már Luxemburgi Zsigmonddal  kapcsolatban Tar Lőrincet. Nagy Lajos mellett ott áll a verhetetlen,  Arany János által halhatatlanná tett Toldi Miklós, Hunyadi Mátyást pedig  a kenyérmezei hős (1479), Kinizsi Pál támogatja.
    Ipolyi Arnold, a nagytudású  nagyváradi püspök erről így értekezik: „A hősre is táltosi vonások  mehettek át abban, hogy csodás lova azonosul az istentiszteleti jós  tátoslóval, hogy ő is fensőbb bűvös erővel viszi véghez hős tetteit,  kezében fegyverei, mint bűvszerek állnak, testét sérthetetlenné tudja  tenni, felsőbb tudománnyal bír, hogy érti szinte az állatok beszédét, a  növények erejét, mint Csaba és László. (Csaba, Attila király Hadak  Útján, „csillagösvényen” harcoló fia; László, azaz Szent László  táltoskirály; LP) ... Az őskor nálunk nehezen választá meg a papi  hivatalt annyira, hogy annak istentiszteleti köre mellett, szinte ne  lett volna egyik foglalatossága az általános harcias vitézi élet, sőt  utóbbi nyomok arra fognak mutatni, hogy papbírói kormányzó hivatalaiknál  fogva, ezekben különösen előkelő hadvezéri hatósággal is bírtak.”  (Ipolyi Arnold: Magyar Mythologia; 451. o.)
    Szántai Lajos pálosokról szóló  előadásából tudom, hogy a fehérruhás középkori magyar mágusrend tagjai  közé kizárólag testileg hibátlan, legalább 180 cm magas, a magyarság  legkiválóbb nemesi családjaiból származó fiatalembereket vett csak föl,  akik nemcsak beavatva, hanem a harci tudományokban is magas fokon ki  lettek képezve. A középkori pálosoknak semmi, de semmi köze sincs a mai,  azonos néven emlegetett zsidókeresztény rendhez! A visegrádi várat  közel 250 pálos szerzetes védte meg a török ostrom idején, éspedig  sikerrel.
    A fennmaradt ókori írásos  hagyomány arról számol be, hogy a mezopotámiai mágusok  földig érő fehér  köpenyt hordtak, akárcsak a görög pythagoreusok, akik a káld-babiloni  mágusoktól kapták bölcsességüket és tanaikat. Nem véletlen tehát, hogy a  pálosok ugyancsak fehér szerzetesi ruhát viseltek, ellentétben az akkor  legnagyobb befolyással bíró zsidókeresztény renddel, a fekete ruhás  bencésekkel. A színek ebben az esetben is beszédesek. 
    Arról is hírt adnak e források,  hogy a mágusok semmilyen ékszert vagy testen hordható dísztárgyat nem  viseltek. Ez szigorúan tilos volt számukra. A még a középkor  évszázadaiban is elevenen élő ősi hagyomány elemei félreérthetetlen  módon a jézusi mágusi örökséghez kapcsolják nemzetünket. 
    Senki félre ne értsen! Az eredendő  mágus, vagy mágusi kifejezések egyáltalán nem hordoznak pejoratív vagy  gonosz jelentést. A judeokrisztiánus egyház ragasztotta a mágus alakjára  a gonosz varázslóval összefüggő asszociációkat a zsidó hagyománynak  megfelelően, mely a káld-sumér mágusokban mind tudásban, mind  életszentségben óriási fölénnyel rendelkező konkurrenciát látott, és  kígyót-békát kiabált rájuk. A mi mágusainknak semmi köze sem volt a  fekete mágiához.  Nemzetünk gyógyítói és az ősi hit titkainak féltő őrei  voltak, akárcsak a régi pálosok és Isten kiválasztottai a nemzet  szolgálatára, a hiteles magyar táltosok, akik rejtőzve ma is itt vannak  közöttünk. Ez a tény is reményünk záloga.
mariaorszaga.hu
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése